فالکون آزمایشگاهی چیست ؟

لوله فالکون به صورت ته مخروطی دارای رنج گسترده ای از کارایی در آزمایشگاه‏های برای نگهداری در سانترفیوژ در دور بالا می باشند. این لوله‌ها از پلی‌پروپیلن شفاف ساخته شده است. لوله‌های مدرج مخروطی‌شکل در سایز های مختلف در بازار موجود می باشد برای مثال ظرفیت ۱۵ میلی لیتر (دارای درجه‌بندی تا ۱۲ میلی‌لیتر) و ۵۰ میلی‌ لیتر جهت نگهداری نمونه و نیز استفاده در دستگاه سانتریفوژ تا نیروی (۶۵۰۰g (RCF طراحی شده است و قابل اتوکلاو و فریزکردن هستند.
درب این لوله‌ بصورت پیچ دار طراحی شده می باشد. لوله‌های فالکون در مقابل اکثر مواد شیمیایی رایج در آزمایشگاه‌ها مقاوم می باشند. همچنین برای این لوله ها جهت سهولت نگهداری رک ‌های مناسب طراحی شده است.

رک فالکون

جا لوله ای فالکون از پلی پروپیلن ساخته شده است و قابل اتوکلاو و فریز کردن است.این جا لوله ای جهت شناسایی آسان تر لوله ها دارای ردیف بندی ماتریسی می باشد.از مزیت های این جا لوله ای امکان باز و بسته شدن آن ها می باشد که با باز نمودن آن ها می توان در فضای اشغال شده صرفه جویی کرد و تعداد بیشتری از آنها را درون دستگاه اتوکلاو قرار داد.جا لوله ای فالکون در برابر اکثر اسیدها و مواد شیمیایی رایج در آزمایشگاه ها مقاوم است و در دو مدل , در رنگ های زرد و نارنجی عرضه می گردد که موجب سهولت در بسته بندی نمونه ها می شود.فالکن یا فالکون (Falcon Tube) یا لوله سانتریفیوژ نمونه ای از لوله آزمایشگاهی است که برای ذخیره سازی نمونه های مایع با حجم های بالای ۵۰ میلی لیتر مورد استفاده قرار می گیرند، که گاهی به آنها لوله های سانتریفیوژی فالکون نیز گفته می شوند.

لوله های فالکونی با حجم های اسمی مختلف( معمولا ۱۵ میلی لیتر و ۵۰ میلی لیتر) ساخته می گردند و درپیچدار هستند. انتهای مخروطی این لوله ها یکی از مزایای آن می باشد هنگامی که تنها یک مقدار کمی از مایع در لوله می ماند. در این شرایط تمامی قطرات مایع به راحتی می تواند توسط سانتریفیوژ کردن جمع شود. این لوله های فالکونی باید در رک های مخصوص قرار بگیرند. هر چند که یکسری از آنها دارای اصطلاحا دامن شکلی دور نوک مخروطی خود است که نقش پایه را ایفا می کنند. فالکونها دارای درجه بندی هستند بنابراین به راحتی می توان حجم مایع درون آن را تخمین بزنیم. البته برای اندازه گیری دقیق باید از وسایل آزمایشگاهی دیگر مانند استوانه مدرج استفاده کرد. روی دیواره یا درب فالکون می توان از لیبل برای مشخص کردن استفاده نمود.

تلسکوپ دریسکو
مقایسه
جک آزمایشگاهی LSJ۰۸۰-۰۰۱
مقایسه
جک آزمایشگاهی Z-Axis
مقایسه
جک آزمایشگاهی B۰۹B۱LQ۴۸۷
مقایسه
کلنی کانتر TOP-C۱۱۴۷
مقایسه
کلنی کانتر الکترونیک J-۲S
مقایسه
کلنی کانتر دیجیتال باکتری J-۲
مقایسه
کلنی کانتر دیجیتال LX۱۲CC
مقایسه
کلنی کانتر اتوماتیک BC-۵۰
مقایسه
کلنی کانتر دستی DOT
مقایسه